Tesadüfen Hayatı Değişti

14 Mart 2017 Salı |

Bulgaristan'da güzel sanatlar eğitimi alan 47 yaşındaki Gürel Gürel, 1989 yılında  Türkiye'ye göç ettikten sonra inşaatlarda çalıştı ama sanat aşkını bırakmadı. Mahallesindeki bir trafoya kayrak taşlarından mozaik yapan Gürel, mahalle gezisi sırasında belediye başkanının dikkatini çekince belediye için sanat eserleri üretmek üzere işe girdi.

Bulgaristan'da güzel sanatlar lisesinden mezun olan 47 yaşındaki Gürel Gürel, 1989 yılında  İzmir'e göç etti. Geçim derdi nedeniyle eser üretmeyi bir kenara bırakıp inşaatlarda çalışmaya başlayan Gürel, 2010 yılına kadar pek çok işte çalıştı. Kaynakçılık ve sigortacılık gibi meslekleri de deneyen Gürel, 18 yıl boyunca eline kalem bile almadı. Bir süre sonra tekrar sanata yoğunlaşan Gürel Gürel, yağlı boya tablolar ve kayrak taşlarından mozaikler yapmaya başladı. Gürel'in hayatını değiştiren nokta ise mahallesindeki bir trafonun üzerine yaptığı mozaik oldu.  Gaziemir Belediye Başkanı  Halil İbrahim Şenol,  Sarnıç semtindeki mahalleleri gezdiği sırada Gürel'in yaptığı mozaikten çok etkilendi ve belediyede işe aldı. Gürel Gürel, 2010 yılından bu yana  Gaziemir Belediyesi bünyesinde ilçenin duvarlarını mozaikle işliyor, hurdalardan heykeller yapıyor.

Hurdalardan heykel yapıyor

Güzel sanatlar eğitimi almasına rağmen geçim derdi nedeniyle uzun yıllar eline kalem bile almadığını söyleyen Gürel Gürel, "Türkiye'ye göç edince farklı işlerde çalıştım. İnşaatlarda, sigorta şirketinde çalıştım, kaynakçılık yaptım. Zamanında yaptığım işleri şimdi sanatımda kullanıyorum. İnşaatlardan kalan bilgimle kayrak taşlarına hayat veriyorum. Kaynakçılıktan öğrendiklerimle hurdalardan heykeller yapıyorum. 2009 yılında sigorta şirketinde çalışmaya başlayınca yağlı boya tablo yapmaya başladım. Evin bahçe duvarlarını kayrak taşları ile süsledim. Belediye Başkanımız bir trafoya yaptığım çalışmamı görünce beni işe aldı. 2010 yılından beri  Gaziemir Belediyesinde eserler üretiyorum. Duvarlara kayrak taşları ile resimler yapıyorum. Kaynak atölyelerinde hurdaya verilecek atıklarla heykeller yapıyorum" dedi.

"Hayal bile edemezdim"

Belediyede işe girmeden önce sanattan koptuğu için üzüntü duyduğunu dile getiren Gürel, "Belediyeye girmeden önce 'resim eğitimi aldım ama hiç yeteneğimi kullanamadım' diye üzülüyordum. Ömrümü resim yapmadan tamamlayacağım sanıyordum. Hayal bile edemezdim. Şimdi koskoca bir ilçeye eserler kazandırıyorum. Gurur duyuyorum. Çocuklarımıza, torunlarımıza, burada yaşayanlara miras bırakabilmek çok güzel" diye konuştu.

Belediye başkanı keşfetti

Mahalle gezisi sırasında Gürel'in yeteneğini keşfeden  Gaziemir Belediye Başkanı  Halil İbrahim Şenol ise olayı şu sözlerle anlattı: 

"Sarnıç'taki mahalleri gezerken şans eseri bir trafodaki işlemeler dikkatimi çekti. Kayrak taşı ile çok güzel işlemeler yapılmıştı. Kimin yaptığını sordum. Hemen yapan kişiyi buldular. Gürel Gürel'in yeteneğini keşfettik. Şu anda belediye bünyesinde çalışarak ilçemize çok güzel eserler kazandırıyor. Kendisi kayrak taşından yaptığı eserlerin yanı sıra atıklardan da heykel yapıyor. Kentlere kimlik vermek istiyorsanız kültür, sanat ve tarihe sahip çıkmak da gerekiyor." - İZMİR