Kırcaali ve Lüleburgaz Ticaret ve Sanayi Odaları İşbirliği Protokolü İmzaladı

17 Mart 2017 Cuma |

Bulgaristan'ın Kırcaali Ticaret ve Sanayi Odası ile  Lüleburgaz Ticaret ve Sanayi Odası arasında işbirliği protokolü imzalandı.

Kırcaali'yi ziyaret eden  Lüleburgaz Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı A. Ergin Okandeniz ve Meclis üyelerinden oluşan heyet, Kırcaali Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyeleri Sebahattin  Gökçe ve Cevdet Adem tarafından karşılandı.

İmzalanan protokol kapsamında ticaret ve sanayi odalarının ortak sınır ötesi projeler gerçekleştirmesinin teşvik edilmesi amaçlanırken, protokolü imzalayan iki taraf  Bulgaristan ve  Türkiye'nin  Avrupa Birliği'ne karşı yükümlülükleri çerçevesinde projeler geliştirecek.

Protokolün 1.maddesinde 'Eşitlik kanununa uyarak ve karşılıklı çıkara dayanarak, ortak ekonomik refahın güçlendirilmesi için çalışacağız' denilirken, iki ticaret ve sanayi odası, ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan ticaret fuarlarına, ticaret odaları sergilerine, sempozyumlara ve konferanslara katılımları için Kırcaali ve  Lüleburgaz'da iş dünyasını teşvik edecek.

İşbirliği kapsamında sözleşmenin tarafları pazar araştırmaları ve iş temasları konusunda birbirine destek olacak. İki ticaret ve sanayi odası, kendi aralarında ticaret yapmak isteyen üyeleri hakkında bilgi değişiminde de bulunacak.

Nedelino Belediyesi'ne ziyaret

Kırcaali Ticaret ve Sanayi Odasındaki toplantıdan sonra  Lüleburgaz Ticaret ve Sanayi Odası heyeti Nedelino Belediye Başkanı Boyan Kehayov'u ziyaret etti. Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı A. Ergin Okandeniz, Yönetim Kurulu Üyeleri ve Meclis Üyeleri, Kehayov ile müşterek bir toplantı gerçekleştirdi.

Lüleburgaz TSO Yönetim Kurulu Başkanı A.Ergin Okandeniz,  Bulgaristan'da ağırlanmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirterek,  Lüleburgaz ekonomisi, iş birliği fırsatları ve yürüttükleri projeler hakkında bilgilendirme yaptı.

Lüleburgaz'ın konumu, potansiyeli, üretim altyapısı, lojistik fırsatları, sosyokültürel imkanları, yetişmiş insan gücü ile bölgenin en önemli aktörü olduğunu belirten Okandeniz, "İnşallah karşılıklı olarak güzel bir işbirliği sağlarız. Ben buna inanıyorum" dedi.

Başkan Okandeniz ve Nedelino Belediye Başkanı Boyan Kehayov ziyaret anısına birbirlerine hediye verdi.